Het geheim tot succes is hetzelfde als het geheim van het maken van een goede pizza – hoe meer je er in stopt, hoe meer je er uit krijgt. We hebben nog steeds dezelfde honger naar succes als 30 jaar geleden toen we voor het eerst onze deuren openden. Onze drijfveer is het maken van innovatieve nieuwe producten en recepten.
Kwaliteit is onze grondslag. Dat is waar we mee begonnen toen we de eerste pizza in de bezemkast maakten in Jeffersonville, Indiana, tot nu meer dan 5000 vestigingen in 44 landen over de hele wereld.
Of het nu onze speciale eigen saus is, onze toppingen, ons originele verse deeg, of zelfs de doos, we investeren veel in onze ingrediënten om ervoor te zorgen dat we je altijd de beste kwaliteit pizza geven.
Voor jou is het niet gewoon een betere pizza. Het is een familiefeest, een belangrijke verjaardag, een werkfeestje, of gewoon een heerlijke maaltijd. Ons doel is om jou altijd de beste ingrediënten te leveren, voor iedere gelegenheid.
Het Belangrijkste moet het Belangrijkste blijven. We zullen altijd een traditionele Papa John pizza van superieure kwaliteit leveren.
We doen wat we zeggen wanneer we zeggen dat we iets gaan doen. We nemen verantwoordelijkheid heel serieus naar ons zelf toe, maar ook naar anderen toe – naar onze klanten en onze partners.
Onze klanttevredenheid moet consequent, kwantificeerbaar en bewijsbaar zijn. Wij verwachten het beste – de beste in de markt -in alles wat we doen!
People Are Priority Always. Ons succes valt of staat met ons personeel, ons team, dat zorgt dat we onze doelen en verwachtingen halen.
Denken dat je het kan of denken dat je het niet kan – in beide gevallen heb je gelijk! Het verschil tussen een winnaar en een verliezer is een positieve instelling. Onze instelling reflecteert onze waarden : Een succesvol teamlid is positief, proactief en gepassioneerd over alles wat ze doen.
We proberen onszelf altijd te verbeteren en zullen de lat altijd hoger leggen. Hoe goed we ook zijn, het kan altijd beter.
Johns vader, Robert Schnatter, en zijn opa, “Papaw” Ackerson, leerden John dat hard werken belangrijk is. Toen hij 15 was kreeg hij zijn eerste baan bij Rocky’s Sub Pub, een pizza restaurant in de buurt. waar hij promotie maakte van afwasser naar pizzabakker. Hierdoor kreeg hij het idee om zijn eigen pizza restaurant te openen en uiteindelijk een superieure pizzaketen op te bouwen.
John haalt zijn diploma in Business studies bij de Ball State Universiteit. Hij werkte in zijn vaders zaak, Mick’s Lounge, en toen hij er achter kwam dat deze bijna failliet ging verkocht hij zijn geliefde 1972 Camaro Z28 voor $2,800 om de zaak te redden. Hij verbouwde de bezemkast, kocht tweedehandse inboedels van restaurants en begon pizza’s te verkopen.
Na een jaar verdiende John genoeg om zijn eigen restaurant te beginnen – de allereerste Papa John’s.
John kon nu zijn eigen zaak beginnen. Een pizzaketen die gericht is op de beste kwaliteit pizza’s.
In 1986, verkocht Papa John’s zijn eerste franchise (restaurant #9) aan Roger en Scott Roalofs in Fern Creek, Kentucky en deze is bestaat nog steeds.
In 1991 werd het 100ste restaurant geopend in Clarksville, Tennessee.
in 1994 opent Papa John’s zijn 500ste restaurant. In 1999 openen ze het 2000ste restaurant en groeit de verkoop tot meer dan $1 miljard.
10e plaats op de Forbes lijst van 200 beste kleine bedrijven van het land.
Voor het eerst staat Papa John’s nummer 1 voor klantenservice en product kwaliteit in het Restaurants and Institutions’ Choice onderzoek onder nationale pizzaketens.
Papa John’s is de eerste pizzaketen die op landelijk niveau online bestellen aanbiedt bij de traditionele restaurants. Dit zet een enorme groei op gang en in 2008, wordt er online meer dan $1 miljard verkocht en wordt het eerste miljoen dollar bereikt in mobiel webbestellingen. In 2010 groeit dit in de VS tot $2 milliard aan online verkoop.
Papa John’s leverde 13,500 zes inch pizza’s aan constructie medewerkers in San Diego toen het Amerikaanse Marine schip Lewis en Clark werd opgeleverd. Medewerkers aten 2,275 pond kaas en 36,000 plakjes peperoni als beloning voor het einde van het 2,5 jaar lang durende project.
7 jaar achtereenvolgend was Papa John’s nummer 1 op de lijst van de American Customer Satisfaction Index voor klantenservice van alle snel service restaurants.
Papa John’s looft een beloning uit voor de vinder van de Camero Z28 die John in 1984 verkocht voor $2,800. De Camero was gevonden en de vinder kreeg een beloning van $250,000.
Er staat nu een replica van de originele Camaro in de lobby van het hoofdkantoor. Dit is een bewijs dat je soms iets moet opofferen om te kunnen groeien. Het staat symbool voor alles geven om anderen te helpen en om je droom werkelijkheid te maken.
American Football is de populairste sport in de VS. En pizza zou wel eens het populairste eten kunnen zijn tijdens het kijken van deze wedstrijden. Tijdens de Super Bowl alleen al eten 4.5 miljoen mensen pizza’s van de grootste ketens.
Spelers zoals onze woordvoerder Payton Manning zijn een goed voorbeeld van de waarden waarop ons bedrijf is gebouwd en wat nu nog steeds de basis is van het werk dat we dagelijks doen en de pizza’s die wij maken.
In 2014 vierden we onze 30e verjaardag. We zijn trots op ons succes en dat onze oprichter John Schnatter nog steeds onderdeel van het bedrijf is. Hij is nog even gepassioneerd over de kwaliteit en het verbeteren van de pizza’s als hij was toen hij het bedrijf begon. Deze passie en waarden zijn het grote verschil met andere nationale pizza ketens.
Meer dan 4,700 restaurants wereldwijd – inclusief meer dan 1,200 internationale restaurants in 37 landen. We willen jullie, onze gewaardeerde klanten, bedanken dat we in 2014 weer nummer 1 in klantenservice zijn geworden!
Ons sterke track record in digitaal bestellen heeft er voor gezorgd dat het makkelijk is voor klanten om onze service te gebruiken. En als eerste in onze branch wordt 50% van de bestellingen in de VS online gemaakt(bezorgen en ophalen).
Papa John’s wil nog steeds de beste zijn, ook na 30 jaar, en dat maakt het verschil. We investeren nog steeds in de beste ingrediënten voor onze klanten en blijven trouw aan onze visie – Better ingredients. Better Pizza.