Skip to main content

PAPA JOHN’S FRANCHISE

Sluit je bij ons aan!

De internationale pizzaketen Papa John’s breidt uit in Nederland.

Wat is het franchisemodel en hoe werkt het? 

Franchising is een overeenkomst tussen een merkhouder (lokaal of internationaal) en een individu of onderneming, waarmee die laatste de merknaam, werkwijzen en logo’s van het merk mag gebruiken om producten of diensten te verkopen. Degene die dit doet heet de franchisenemer, en de merkhouder heet de franchisegever. In de franchiseovereenkomst staan de voorwaarden waaronder de franchisenemer het merk mag gebruiken, inclusief de vergoedingen die hij aan de franchisegever moet betalen. Franchising is een uitstekende manier voor bedrijven om uit te breiden en hun omzet te vergroten. Tegelijk biedt het particulieren, zelfstandigen en kleine bedrijven de kans om zelfstandig te worden en succesvol mee te liften op een gevestigd merk. Franchising is wereldwijd een gangbaar model in sectoren als horeca, mode, speelgoed, huishoudelijke artikelen en natuurlijk: voeding. 

Verschillende typen franchising 

Franchising fungeert als vangnet en springplank voor kleine ondernemers die hun bedrijf willen laten groeien. Het succes komt doordat men werkt onder een bestaand, betrouwbaar merk met een goede reputatie en een loyale klantenkring. Er zijn vier hoofdtypen franchising: full franchise, operationele franchise, masterfranchise voor een lokaal gebied en masterfranchise voor een internationaal gebied. Bij Papa John’s, ’s werelds snelst groeiende keten, bieden we twee van deze vier modellen: operationele franchise en full franchise. 

Full franchise in het kort

Bij full franchise koopt de franchisenemer een volledige licentie bij de franchisegever. Hij mag dan het handelsmerk, de producten en alle intellectuele eigendom gebruiken en in de markt zetten. In tegenstelling tot operationele franchise, waar de franchisenemer zelfstandig een vestiging opent en financiert, biedt de franchisor bij full franchise uitgebreide training voorafgaand aan de opening én blijvende ondersteuning daarna. Maandelijks betaalt de franchisenemer royalty’s aan de franchisegever. Full franchise is in de voedingssector in Nederland het meest voorkomende model. 

Waarom juist in de voedingssector? 

De voedingssector heeft een enorm zakelijk potentieel: populair, winstgevend en onmisbaar. Mensen slaan hun favoriete gerechten nooit over, terwijl kleding of andere producten soms kunnen wachten. De sector blijft groeien met talloze niches: fastfood, gourmet, moleculair koken, elk met eigen klanten en mogelijkheden. Ondanks felle concurrentie blijft de vraag constant. Zo kan iedere ondernemer zijn eigen niche vinden en zich verder ontwikkelen. 

Fastfood – een enorme kans 

Fastfood is misschien wel de populairste niche. In ons drukke leven is koken thuis niet altijd haalbaar, en fastfood biedt een betaalbare, makkelijke uitkomst. Populaire varianten zijn hamburgers, Mexicaans eten, sushi en vooral: pizza. Pizza is veelzijdig en valt bij iedereen in de smaak: met talloze toppings, sausen en bijgerechten. 

Succesvolle franchises in pizza 

Ondernemers binnen pizzaketens (lokaal of wereldwijd) hebben altijd klanten, elke dag en elk seizoen. Van sportwedstrijden tot verjaardagspartijen, van avondjes met vrienden tot nachtelijk binge-eten – pizza blijft populair in alle situaties. Daarom is pizza een stabiel product met blijvende vraag, en een ideale keuze voor ondernemers. 

Papa John’s franchising 

Papa John’s is de snelst groeiende pizzaketen ter wereld en streeft ernaar om het aantal vestigingen in Nederland binnen twee jaar te verdubbelen. Met circa 40 jaar ervaring heeft de keten een loyale klantenkring en vernieuwt zij continu haar menu om aan moderne wensen te voldoen. 

De franchisor biedt een toegankelijke instap dankzij relatief lage licentiekosten. Franchisenemers nemen actief deel aan het vestigingsproces en krijgen zes maanden professionele training bij een bestaand filiaal. Daarnaast helpt Papa John’s bij locatiekeuze, vestigingsontwerp, financiële begeleiding en personeelstraining. 

Vanuit marketingperspectief zorgt de keten voor een sterke opening en internationale operationele en visuele standaarden. De franchisenemers ontvangen meestal exclusieve rechten voor een gehele stad of regio. 

Ben jij een gedreven, serieuze ondernemer met klantgerichte mindset? Klaar om een eigen bedrijf te runnen? Dit is je kans om deel uit te maken van ’s werelds derde grootste pizzaketen! Stuur snel een bericht naar pji@papajohns.co.nl 

Wil je de volgende franchisenemer van Papa John’s worden? 






    Heb je beschikbaar eigen vermogen van:


    Jouw huidige status:

    Daisycon Affiliate Marketing